Lidl gebruikt Software AG-platform voor data-harmonisatie tussen winkels en landensystemen

Eén van Europa’s grootste discount supermarktketens, Lidl Stiftung & Co. KG, zet Software AG’s webMethods integratieplatform en Enterprise Service Bus in om de uitwisseling van data tussen haar winkels en landensystemen en haar centrale retail-informatiesysteem soepel te laten verlopen. Het was voor Lidl enorm belangrijk dat de overstap naar het nieuwe elektronische Lidl retail-informatiesysteem eLWIS (SAP) ondersteund werd door Software AG’s robuuste integratieplatform voor een snelle en soepele integratie van kassa-systemen en andere bestaande systemen.

Grenzen bestaande software bereikt

Lidl’s voorgaande integratiesoftware had zijn grenzen bereikt wat betreft het voldoen aan huidige eisen en toekomstige ontwikkelingen. Dit leverde een zeer uitdagend project op. De nieuwe oplossing moest vele verschillende systemen kunnen integreren, die tot dan toe communiceerden via point-to-point-koppelingen. De internationale uitrol van de geplande 10.000 installaties vereiste nauwgezette coördinatie.

Met deze stap laat Lidl een duidelijke focus zien op de overgang van een gedecentraliseerde data-uitwisseling op winkel- en landniveau naar volledige, gecentraliseerde connectiviteit en nagenoeg real-time exchange.Lidl opereert in 29 landen, waarvan 27 in Europa, en heeft zo’n 10.000 winkels. Zij sturen hun data allemaal naar het centrale datawarehouse in Neckarsulm, Duitsland.

Behoefte aan een overzichtelijk en flexibel platform

De doelstelling was om een uiterst overzichtelijk en flexibel platform te ontwikkelen dat wordt ingezet in Lidl’s voornaamste IT-centrum en lokale warehouses en winkels. Het platform moest data-uitwisseling tussen alle systemen en met het SAP-platform standaardiseren. Lidl is ondertussen al in staat geweest om het integratieplatform in andere projecten en landen te hergebruiken.

Dankzij de flexibiliteit van webMethods is Lidl in staat om meer dan 30 systemen uit hun bestaande infrastructuur te integreren in hun nieuwe retail-informatiesysteem. Wilfred Harbers, Director Digital Solutions Consulting Benelux bij Software AG: “Connectiviteit tussen alle winkels en het centrale informatiesysteem geeft Lidl in real-time toegang tot voorraadniveaus. Een modern, flexibel en mondiaal opererend informatiesysteem en applicatielandschap zijn daarbij steeds belangrijkere succesfactoren.”

One Response

  1. Wilfred Harbers
    Wilfred Harbers at |

    Albert Heijn heeft op een vergelijkbare wijze ook het webMethods integratie-platform sinds meerdere jaren in productie. Bij AH zijn de winkel-systemen direct met het hoofdkantoor in Zaandam gekoppeld. Hierdoor werd continue (!) herplanning mogelijk van de automatische winkel-bevoorrading via de distributiecentra. Bij AH gebeurt dit op basis van real-time verkoopgegevens en actuele winkelvoorraad, gecombineerd met intelligente kennis over ideale schaphoogte, weerbericht, consumenten-trends, winkel-regio informatie e.d..

    Reply

Leave a Reply